10 juni 2008

Oud spendeert anders dan jong

Door:
Jeffrey

Samenvatting:
De huishoudens met een hoofdkostwinner van middelbare leeftijd van de 45 t/m 64 jaar hadden in absolute zin de hoogste bestedingen.In 2005 kwamen de gemiddelde uitgaven van een huishouden uit op bijna 21 duizend euro. Huishoudens met een hoofdkostwinner van 45 tot 65 jaar hebben de hoogste uitgaven. Zij hebben in 2005 gemiddeld 23 duizend euro uitgegeven. De jongste huishoudens (tot 35 jaar) en de oudste huishoudens (65-plus) hadden lagere uitgaven, te weten gemiddeld nog geen 19 duizend euro en 18 duizend euro.

Relevantie:
Onze doelgroep van 45 t/m 64 jaar heeft de hoogste bestedingen gedaan. Ze gaven gemiddeld 21 duizend euro uit.

Bron:
CBS. (27 augustus 2007). Oud spendeert anders dan jong. Geraadpleegd op 19 mei 2008, van: http://www.50plusexpertisecentrum.nl/nieuwsbrief/2007/03/nieuws_0703.htm

MIDlifestyle 2008: Beurs voor 50-plussers in IJsselhallen

Door:
Jeffrey

Samenvatting:
In de IJsselhallen in Zwolle wordt van donderdag 3 tot en met zondag 6 april MID lifestyle 2008 gehouden, dé beurs voor actieve 50plussers in Noord en Oost Nederland. Het zijn vijf hallen met 200 standhouders, met alles over het goede leven. Er zijn stands over: vakanties, fietsen, auto’s, oldtimers, meubels, woningen, keukens, koken, hobby’s, kunst, tuininrichting, musea, oldtimers, kleding, sieraden, antiek en nog veel meer.

Relevantie:
Er is nu een beurs voor de actieve 50 plusser. Ze hebben de keus uit allerlei verschillende stands en ze kunnen veel informatie krijgen over uitjes en dergelijke voor 50 plussers.

Bron:
De Redactie. MIDlifestyle 2008: Beurs voor 50-plussers in IJsselhallen. Geraadpleegd op 17 mei 2008, van: http://www.deweekkrant.nl/artikel/2008/maart/21/midlifestyle_2008_beurs_voor_50plussers_in_ijsse

Seniorenmarketing nog in kinderschoenen

Door:
Jeffrey

Samenvatting:
In Nederland is de seniorenmarketing nog steeds een grijs gebied volgens Wouter Vendrig. Nederland loopt achter op landen als de VS en Japan als het gaat om seniorenmarketing.Het is een grote markt, want vergrijzing komt steeds meer voor. Een belangrijk aspect van seniorenmarketing is het verhogen van het kwaliteit van leven voor ouderen. Ze zijn niet bekend met technologie, maar er is zeker behoefte aan en het kan zeker de levensstandaard verhogen. In Nederland beginnen ze te snappen dat het een grote markt is, maar de meeste initiatieven worden alleen door de doelgroep ondernomen.

Relevantie:
De markt voor de senioren is heel groot en nog steeds staat de marketing daarvan nog in de kinderschoenen. Dit gaat snel veranderen, want er komen steeds meer faciliteiten en mogelijkheden voor 50 plussers.

Bron:
Vendrig, W. (10 oktober 2006). Seniorenmarketing nog in kinderschoenen. Geraadpleegd op 16 mei 2008, van: http://www.molblog.nl/marketing/3719