10 juni 2008

Seniorenmarketing nog in kinderschoenen

Door:
Jeffrey

Samenvatting:
In Nederland is de seniorenmarketing nog steeds een grijs gebied volgens Wouter Vendrig. Nederland loopt achter op landen als de VS en Japan als het gaat om seniorenmarketing.Het is een grote markt, want vergrijzing komt steeds meer voor. Een belangrijk aspect van seniorenmarketing is het verhogen van het kwaliteit van leven voor ouderen. Ze zijn niet bekend met technologie, maar er is zeker behoefte aan en het kan zeker de levensstandaard verhogen. In Nederland beginnen ze te snappen dat het een grote markt is, maar de meeste initiatieven worden alleen door de doelgroep ondernomen.

Relevantie:
De markt voor de senioren is heel groot en nog steeds staat de marketing daarvan nog in de kinderschoenen. Dit gaat snel veranderen, want er komen steeds meer faciliteiten en mogelijkheden voor 50 plussers.

Bron:
Vendrig, W. (10 oktober 2006). Seniorenmarketing nog in kinderschoenen. Geraadpleegd op 16 mei 2008, van: http://www.molblog.nl/marketing/3719